Soha többé doga!

A Soha többé doga! egy olyan kiadvány, amely az iskola felsősei számára biztosít fejlesztő feladatokat. Játékos formában segít feldolgozni a tanórai követelményeket. Könnyebb a tanulás, hiszen lényegkiemelést és tanulás-módszertant is tartalmaz.

Szelekovszky Noémi vagyok, 1992-ben kezdtem a pályámat. Rögtön a főiskola befejezése után sikerült elhelyezkednem Békés megyében Dobozon, negyedikes osztály osztályfőnökeként. Majd első osztályt kaptam, ami pályakezdőként hatalmas kihívást jelentett. A tanítás mellett nagyon sok versenyen vettem részt a gyerekekkel, játszóházakat vezettem, néptáncot tanítottam.

Majd 2004-ben megszületett a kislányom és a gyes után lakóhelyváltás miatt már Erdőkertesen kezdtem újra dolgozni. Itt kis létszámú osztály osztályfőnöke lettem. Nagyon szerettem, mert hatalmas kreativitást igényelt, ugyanis minden gyermeknek más és más volt a tempója, tanulási problémája. Megismerkedtem és megtanultam különböző módszereket (Delacato, Meixner módszer), amelyekkel tovább segíthettem a tanulási nehézséggel küzdő gyerekek életét.

2011-ben lehetőségem nyílt az ELTE fejlesztőpedagógus képzésébe részt venni, és hamar rájöttem, hogy jó helyen vagyok. A képzés alatt a Jó Isten is segített, hiszen az iskolánkban felső tagozatos gyerekek fejlesztését kaptam meg. Így a tanultakat „még melegében” volt alkalmam kipróbálni. Menet közben derült ki számomra, hogy míg az ovisoknak, alsó tagozatosoknak rengeteg fejlesztő feladatlap, munkafüzet stb. létezik a piacon, addig a felső tagozatos gyerekeknek alig vagy nincs is. Pedig szükség van rá, hiszen a tanulási zavarok nem múlnak el varázsütésre negyedik osztály után. Fontos továbbfejleszteni és segíteni a gyerekeket. Fontos továbbra is a többcsatornás fejlesztés. A fejlesztésre hozzám kerülő gyerekeknek a tananyag pótlása is feladatuk volt. A kollégák ugyanis a fejlesztőórákra elengedték a gyerekeket, de kérték, hogy az órai anyagot is pótoljuk. Ez nagyon nehéz 45 perc alatt, ennyi minden nem fér bele egy órába. Mit kellene kitalálnom? Ezt a feladatot meg kell oldani, de hogyan? Majd jött egy „isteni szikra”, készítsem el a tananyag rövidített, érthető változatát, és ehhez készítsem el a vizuális és auditív percepciót fejlesztő feladatokat. Elkészítettem az első feladatlapokat. A gyerekeknél nagyon nagy sikert arattam velük, kérték, hogy a következő órán is ilyet csináljunk. Így kezdődött, majd szerencsémre egy nagyszerű kolléga állt mellém, aki támogatta az ötletemet, majd segítőm lett. A közös munkánkat később még egy kolléga kezdte támogatni és segíteni. Reméljük, hogy minél több gyereknek tudunk segíteni, sikerélményt nyújtani és a tanulást megszerettetni. 

Zsótér Zsuzsanna vagyok. 1987-ben végeztem a Jászberényi Tanítóképző Főiskolán tanító szakon, s azóta Erdőkertesen dolgozom. 3 gyermek édesanyja vagyok. Alsó tagozatos gyerekekkel foglalkozom, de az utóbbi időben betekintést nyertem a felső tagozatos gyermekek lemaradásaiba. Valóban 4. osztályig a fejlesztés megoldott, mind a pedagógusok, mind a piacon fellelhető munkafüzetek formájában. A felsős fejlesztő pedagógusok pedig magukra vannak utalva. Ezért nagyon örültem a lehetőségnek, hogy a munkafüzetek elkészítésében szerepet vállalhattam.

Rideg Andrásnak hívnak. Középiskolai éveim után több szakmát is tanultam, de a tanításról mindvégig álmodtam. A Szegedi Tudományegyetemen végeztem tanulmányaimat, miközben lehetőségem nyílt ösztöndíjasként halmozottan hátrányos helyzetű fiatalok mentorálására. Ekkor láttam bele mit lehet elérni a lemaradó gyermekeknél egy egyéni vagy kiscsoportos fejlesztés/foglalkozás alkalmával. Később részt vettem a Hódmezővásárhelyi Hóvirág Tanoda kialakításában és működésében, ahol szintén hasonló képességű középiskolásokkal foglalkoztam. Az egyetem elvégzése után egy Montessori alapokon nyugvó kis osztálylétszámú iskolában kezdtem tanítani, ahova tanulási és magatartási nehézségekkel küzdő fiatalok jártak. Ma már egy községi iskola felső tagozatos diákjait tanítom, ahol az évek során szerzett tapasztalatokat kamatoztatom. Itt is azzal szembesültem, hogy a differenciálás feladata milyen nehéz és sokszor szinte megvalósíthatatlan. Nagyon megkönnyíti a munkát egy jól elkészített feladatlap, amely során a diák észrevétlenül tanulja a tananyagot, miközben jól szórakozik és sikerélménye van.  Szerencsére megismerkedtem szerzőtársaimmal, akikkel élmény a munkafüzettel való munka, és bátran meríthetek erőt belőlük.

 



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 1
Tegnapi: 19
Heti: 96
Havi: 359
Össz.: 61 842

Látogatottság növelés
Oldal: Rólunk
Soha többé doga! - © 2008 - 2024 - sohatobbedoga.hupont.hu

A HuPont.hu segítségével a weboldalkészítés gyors! Itt kezdődik a saját weboldalkészítés!

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »